Καταρράκτης Σεπετού: Φωτογραφίζοντας μια κρυμμένη γοητεία

Κείμενο – Φωτογραφίες : Ανδρομάχη Βρακατσέλη

Πάει καιρός που κάναμε αυτήν την εκδρομή. Δεκέμβρης ήταν ή τέλη Νοέμβρη του 2013. Η Αιτωλοακαρνανία είναι τόπος που δεν χάνει τη γοητεία του οποιαδήποτε εποχή (εδώ άλλες εκδρομές Φράγμα Αρχαίας Αλυζίας, Τρύγος στην Περατιά, Χιονισμένα βουνά Αιτ/νιας, Ανάβαση στα Ακαρνανικά Όρη, Παλιός νερόμυλος Μυρτιάς, Πανσέληνος στα Ακαρνανικά Όρη). Πάντα η Περατιά είναι το σημείο αναχώρησης μας, ήρθαν και φίλοι από τη Λευκάδα και ξεκινήσαμε για το Μοναστηράκι. Το χωριό αυτό δεν είναι ξεχωριστό μόνο για τις  παραδοσιακές του νεροτριβές, τις πηγές Κορπής το κρέας του και τα γαλακτοκομικά του (κάθε χρόνο οικογενειακή φίλη μας προμηθεύει αυθεντικό σπιτικό βούτυρο) αλλά και για τον καταρράκτη του Σεπετού. Ένας εντυπωσιακός καταρράκτης που αν δεν τον έβλεπα από κοντά δεν θα φανταζόμουν πόσο όμορφος και ψηλός είναι. Από όσο έψαξα ήμουν η πρώτη επαγγελματίας φωτογράφος που φωτογράφισε αυτόν τον καταρράκτη. Αυτό θα πει  adventure photographer! ( φωτογράφος περιπέτειας)

Η πρόσβαση σε αυτόν δύσκολη. Ευτυχώς βρήκαμε μια παρέα νεαρών παιδιών που προσφέρθηκε να μας πάει γιατί διαφορετικά δεν θα το βρίσκαμε. Περάσαμε χωράφια και φτάσαμε στο ποτάμι που σε οδηγεί στον καταρράκτη. Η βλάστηση πυκνή, λάσπη αρκετή και το έδαφος γλίστραγε πολύ. Ανεβήκαμε σε πεσμένους κορμούς δέντρων, διασχίσαμε το ποτάμι και στο τέλος σκαρφαλώσαμε έναν μεγάλο βράχο για να καταλήξουμε στον καταρράκτη. Κάποιους τους κουβάλησαν στην πλάτη. Το θέαμα άξιζε όσο τίποτε άλλο. Ένας καταρράκτης σα λαμπάδα στέκονταν μπροστά σου. Και το μόνο που σκεφτόσουν ήταν «μα είναι δυνατόν να κρύβει τόσες ομορφιές η φύση»; Δεν πλησιάσαμε πολύ γιατί το νερό έτρεχε με δύναμη και ήταν επικίνδυνο. Καιρό μετά διάβασα ότι πίσω από τον καταρράκτη κρύβεται μια σπηλιά ή νεραϊδοσπηλιά κατά τους ντόπιους. Σύμφωνα με τα αρχεία της Ελληνικής Σπηλαιολογικής Εταιρείας που το επισκέφτηκε το 1957 οι διαστάσεις του σπηλαίου είναι μήκος 26 μ, βάθος 1.5 και ύψος 15 μέτρα.

Πάει καιρός που κάναμε αυτήν την εκδρομή. Ακόμη θυμάμαι πόσο μικρή ένιωσα μπροστά στον καταρράκτη του Σεπετού.

Για πρόσβαση στον καταρράκτη στείλτε μας εδω:andromachiv@hotmail.com

Η Ανδρομάχη Βρακατσέλη εξερευνά τον κόσμο μέσω του ήχου και της φωτογραφίας και καταγράφει την πολιτιστική κληρονομιά της Αιτωλοακαρνανίας. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Eκπαιδευτική συνεργάτης στον ήχο, την εικόνα και τα νέα μέσα στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, κα. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Λονδίνο, Μπουένος Αίρες κα)  www.andromachi.com Facebook